De 5e editie van de ISC werd gedurende 3 dagen in Monaco gehoude
Na de 4e editie die in 2017 in Kroatië plaatsvond, ter gelegenheid van de overname van het nieuwe SCP Adriatica agentschap, vond de 5e editie van de International Sales Conferences & Vendor Showcase plaats in het Meridien Beach Plaza Hotel in Monaco op 25, 26 en 27 november 2019.
Persbericht geschreven door EuroSpaPoolNews
Verkoopteams, management, klanten en partners van SCP Europe kwamen bij elkaar
Tijdens deze 3 dagen kwamen het management van SCP-agentschappen uit 8 landen (Frankrijk, VK, Portugal, Spanje, Italië, Benelux, Duitsland en Kroatië), de technische en operationele verkoopteams, het management van POOLCORP US, 's werelds grootste fabrikanten in de zwembad- en wellnessindustrie, evenals de partnermerken en klanten van SCP uit Frankrijk, Italië en Kroatië bijeen om een intensief en zorgvuldig voorbereid programma van SCP Europe bij te wonen.
In totaal konden meer dan 340 gasten uit heel Europa, maar ook uit de VS, China, Israël en Australië, ideeën uitwisselen en zich voorbereiden op de toekomstige uitdagingen die hen te wachten staan.
Ook werd het 20 jarig bestaan van SCP Frankrijk goed gevierd, in het bijzijn van vele franse klanten die voor de gelegenheid uitgenodigd waren!
Een visie op de toekomst gepresenteerd door zowel Sylvia Monfort als Peter Arvan
Met haar karakteristieke enthousiasme en overtuiging verwelkomde Sylvia Monfort, Managing Director van SCP Europe, samen met Peter Arvan, President en CEO van POOLCORP (Amerikaanse moedermaatschappij), de aanwezigen en verklaarde het 5e Verkoopconferenties & Vendor Showcase open.
"20 jaar geleden is SCP Frankrijk, na SCP UK, begonnen met zijn hindernissenparcours in Europa. Sindsdien is er zoveel gebeurd; en dankzij uw ongelooflijke inzet voor ons bedrijf en de opmerkelijke inspanningen van onze lokale teams is SCP een van de meest erkende en gerespecteerde B2B-distributiebedrijven in Frankrijk en Europa geworden. Wij danken u hiervoor.
Er verschijnen nieuwe competitieve spelers en nieuwe regels op onze markten, die ons dwingen om uit onze comfortzone te stappen en onszelf te vernieuwen om onze leiderspositie te verdienen en te behouden.
Nieuwe technologieën, nieuwe generatie connected producten, innovatieve assortimenten, groeiende zoektocht naar energiebesparingen, apparaten met een laag energieverbruik en elke dag meer veeleisende en goed geïnformeerde klanten. We willen nauw met u samenwerken om de meest veeleisende normen op het gebied van kwaliteit, technologische innovatie en service te implementeren, zodat onze industrie kan groeien volgens onze criteria voor uitmuntendheid.”
Peter Arvan zei:
"The biggest competitive advantage we have is our footprint. The one thing that can bridge that footprint is Technology. (Het grootste concurrentievoordeel dat we hebben is onze voetafdruk. Het enige wat die voetafdruk kan overbruggen is technologie.)"
Duidelijk afgebakende ontwikkelingsgebieden
Tijdens de openingssessie, maar ook tijdens de conferenties, werden de ontwikkelingsassen van SCP Europe gepresenteerd: versnelling van de investeringen en ontwikkeling van de markten voor collectieve zwembaden en wellnessapparatuur.
In de expositieruimte waren tal van partners aanwezig
Tijdens deze dagen konden de deelnemers de stands van 47 exposerende partnermerken (met dit jaar 6 nieuwkomers) bezoeken, conferenties en technische opleidingen bijwonen en hun voorkeursleveranciers ontmoeten tijdens kwalitatieve uitwisselingen.
De Best Sales Centers beloond
Tijdens deze drie zeer professionele dagen werd tijd uitgetrokken voor de uitreiking van prijzen, waaronder die voor SCP Spanje voor het Best Sales Center Europe en SCP Rodez het beste agentschap van Frankrijk. Het was ook het moment om de nieuwe afgestudeerden van het geïntegreerde opleidingscentrum SCP France Academy te verwelkomen, dat de elite van het beroep van morgen wil opleiden.
Leverancier Davey werd erkend voor zijn prestaties als Beste Leverancier van het Jaar.
De sleutelwoorden van het evenement: Professionaliteit en gezelligheid
Als de toon professioneel was, was de sfeer gedurende deze 3 dagen niet minder vriendelijk en onderbroken door feestelijke momenten: zonnige lunches, aangeboden op het terras met uitzicht op zee, viering van het 20-jarig bestaan van SCP France, entertainment op het podium voorbereid door de SCP-teams en een galadiner, die allemaal eindigden met een explosie van heldere en kleurrijke fonteinen, evenals een geluids- en lichtshow rond de prachtige openluchtzwembaden.
Het was een zeer succesvol evenement in het Vorstendom van Monaco en een editie die bijzonder gewaardeerd en unaniem toegejuicht werd door alle deelnemers voor de onberispelijke organisatie en de kwaliteit van de vergaderingen. Dit alles dankzij het werk van de Marketing Europe-teams, onder leiding van Eric Galais, met de logistieke ondersteuning van de SCP AIX-agentschapsteams.
Dit evenement zal lang herinnerd blijven in de geschiedenis van SCP Europe die, dankzij de samenwerking tussen de SCP teams en leveranciers, zich volledig op de toekomst richt.
Alle deelnemers verzamelden zich voor één van de zwembaden van het Meridien Beach Plaza Hotel in Monaco. |
Sylvia Monfort, Managing Director van SCP Europe |
Peter Arvan, Voorzitter en CEO van POOLCORP, op de 5e editie van SCP Europe ISC. |
De 5e editie van de SAI's van SCP Europe |
Een van de conferenties van de 5e editie van SCP Europe's International Sales Conferences & Vendor Showcase |
Het team van het SCP Spanje agentschap, Best Sales Center, met Sylvia Monfort |
Het SCP Rodez-agentschapsteam, Beste agentschap van Frankrijk, met Jean-Louis Albouy |
Davey: Beste leverancier van het jaar Europa 2019 |
Sylvia Monfort en Jean-Louis Albouy |